Denne bloggen har jeg laget som en del av undervisningen min som medielærer ved Nordahl Grieg VGS.
Dette er vel mer et nettsted enn en tradisjonell blogg med oppdateringer. Kom gjerne med kommentarer.
Dette er en tekst i utvikling og jeg setter pris på innspill :)

lørdag 16. februar 2013

Dokumentarfilmteori og gamle synder ...

Om du er interessert i filmteori har NDLA mer om dokumentarfilm her. Sjekk også disse sidene fra HiB om dokumentarfilm.

Du kan du jo kikke på et essay jeg skrev om hvordan en kan dele dokumentarfilm inn i ulike typer. Denne teksten har det litt kryptiske navnet "Kategorisering av dokumentarfilm - typologi hos Bill Nichols og Carl Plantinga". NB: dette er ikke skrevet for elever på videregående, men det er jo lov å plukke ut det som virker interessant.


I 2000 skrev jeg en hovedoppgave i medievitenskap som heter "Dokumentasjon eller fortolkning?". Den handler om et dokumentarfilmprosjekt der vi laget en antropologisk film fra Salomonøyene. Dette er en film som er beregnet for studenter og forskere i sosialantropologi, men ta en kikk om du er interessert.





I 2012 viste NRK en film som jeg laget om gitarbygging. Den heter "Den gode klangen" og du finner den her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar